Hoe maak je indruk op de klant?

Welke indruk maak jij op je klanten? Hoe kom je over? Hoe presenteer jij jezelf? Misschien denk je er niet zo over na en ben je vooral gewoon jezelf. Dat is ook het beste wat je kunt zijn! Gewoon jezelf. Authentiek zijn is wat mensen altijd het meeste aanspreekt. Het raakt mensen, omdat zij zichzelf kunnen herkennen als jij jezelf bent. Dat voelt goed. En aangezien klanten mensen zijn, is het goed voor je omzet om jezelf te zijn. Want als klanten het prettig vinden om met jou om te gaan, dan zullen ze graag jouw klant worden en blijven.

Authenticiteit

Authenticiteit kun je niet veinzen. Dat is het moeilijke ervan. En tegelijk ook de reden dat het een waardevolle en juist eenvoudige manier is om je te onderscheiden. Het kost namelijk niets. Geen geld, geen moeite, geen tijd. Maar hoe bereik je dat je authentiek overkomt? Eigenlijk is het al niet goed om er over na te denken, omdat daarmee een stukje echtheid al verloren gaat. Het is meer een staat van ‘zijn’. Het loslaten van spanning en verwachtingen. Een open gesprek aangaan. Het overgeven aan een contact van mens tot mens. Waarin jij jezelf kent en ook de ander. Zonder strakke doelen. En zonder erbij na te denken hoe jij overkomt bij de ander. Het heeft dus ook met zelfvertrouwen te maken.

Haar en kleding

Hoe maak jij indruk op je klant‘Als je haar maar goed zit.’ Het lijkt een oppervlakkige kreet en het is ook de buitenkant, maar als je haar goed zit, hoef jij je daarover in elk geval geen zorgen meer te maken. En je kleding. Of je nu slank bent of een maatje meer hebt, de kleding die je aanhebt draagt bij tot hoe jij overkomt. Kies je kleding daarom met zorg voordat je naar een klant gaat. Laat je eventueel adviseren over welke kleuren, vormen en stijl het beste bij jou past. Maar het belangrijkste is dat jij je comfortabel voelt bij wat je draagt. Je kunt dan vol zelfvertrouwen op pad. Je weet wie jij bent, je weet wat je te bieden hebt als ondernemer en je ziet er goed uit. Nu hoef je alleen nog maar jezelf te zijn en te luisteren naar wat jouw klant nodig heeft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.