Home > Nieuws & Tips > Webshop die verkoopt? Tips voor productpagina’s

Webshop die verkoopt? Tips voor productpagina’s

Tips voor een webshop die verkoopt

Webshop die verkooptHeb je een webshop, dan is het belangrijk dat je klanten je producten snel vinden en dat je ze verleidt om die producten bij jou te kopen. Met deze tips voor de beste productpagina’s laat je ieder product in je webwinkel shinen! Want elke ondernemer wil een webshop die verkoopt!

De beste eerste indruk maken

Je kunt maar één keer een eerste indruk maken. Dat geldt ook voor je website. Daarom zorg je natuurlijk in de eerste plaats dat je webshop er als geheel geweldig uitziet. Op je homepage laat je in wervende taal weten wat je verkoopt en kondig je eventuele acties aan. Terecht dat die homepage veel aandacht krijgt. Maar uiteindelijk beslissen je klanten op basis van de productpagina’s of ze bij jouw digitale kassa afrekenen. Bovendien kan het natuurlijk gebeuren dat een potentiële klant niet via je homepage bij jou komt, maar al googelend op zoek gaat naar dat ene handtasje of die specifieke smartphone en dan direct op een van je productpagina’s belandt. Zo zorg je dat mensen je producten vinden én ze in jouw webshop afrekenen.

1. Maak je producten perfect vindbaar

Mensen die op het web iets opzoeken, willen onmiddellijk resultaat. Binnen een klik zijn ze ergens anders, dus is het essentieel dat je bezoekers direct vinden wat ze zoeken. Het is lekker makkelijk om je producten ongeordend op je site te zetten. Maar of je nu steigerhouten meubels of tweedehands boeken verkoopt, het is altijd aan te raden logische categorieën te bedenken en de producten daarin systematisch in te delen. Uiteraard zorg je ook voor een goede zoekfunctie, zodat bezoekers direct op type, categorie of merk kunnen zoeken.

2. Maak je bezoekers (en Google) duidelijk wat je precies verkoopt

Dat klinkt logisch, maar verdiep je je echt in de trefwoorden waar mogelijke klanten op zoeken? Zorg voor een productbeschrijving van minstens twee of drie zinnen met daaronder een opsomming met de belangrijkste eigenschappen of voordelen van het product. Zo zien bezoekers, ook degenen die snel de pagina scannen, waarom ze juist dit product moeten hebben. Natuurlijk ben je wel eerlijk over wat het product te bieden heeft. Verkeerde verwachtingen leiden tot retourzendingen en daar zit niemand op te wachten.

3. Breng je producten aantrekkelijk in beeld

Fabrikanten leveren vaak standaard-afbeeldingen van hun producten af. Dat ziet er vaak gelikt uit, maar je komt ze op iedere website tegen. Investeer je in een goede camera en neem je de moeite om zelf mooie plaatjes te schieten, dan val je niet alleen op, je kunt je product ook net even aantrekkelijker in beeld brengen.

4. Zorg voor een duidelijke bestelknop

Een perfecte presentatie maakt je bezoekers hebberig. Niets zo frustrerend als dat ze dan moeten zoeken naar de bestelknop. Zorg voor een niet te missen bestelknop voor ieder product. Maak ook direct duidelijk op welke manieren de klant kan betalen en hoe lang de verwachte levertijd is.

Wil je eindelijk eens werk maken van je webshop? Kijk dan eens naar een voordelige, snelle en veilige omgeving om je webshop te hosten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.