Home > Nieuws & Tips > (online) Marketing > Een trendy huisstijl binnen je bedrijf

Een trendy huisstijl binnen je bedrijf

Trendy huisstijl

trendy huisstijlHeb jij al nagedacht over een trendy huisstijl? Misschien ben je gewoon begonnen met freelancen en heb je alleen een visitekaartje en een simpele website. Of je verspreidt flyers en folders om een grote doelgroep van potentiële klanten te bereiken. Het maakt niet uit of je veel of weinig klanten hebt. Zowel bij zakelijke als particuliere klanten is het goed om een duidelijke huisstijl te hanteren.

Onderscheidend vermogen

Als je start met ondernemen, gaat het altijd door je hoofd: er zijn al zoveel bedrijven die doen wat ik doe. Het kan je doen twijfelen of de markt wel zit te wachten op jouw aanbod. Maar als je kiest voor een duidelijke doelgroep om jouw diensten aan te bieden in combinatie met een duidelijke, trendy huisstijl, dan kun je jouw toekomstige klanten altijd bereiken.

Professioneel kan ook eenvoudig zijn

Je kiest natuurlijk een huisstijl die past bij jouw bedrijf. En dat niet alleen. De huisstijl mag ook uitstralen waar jij voor staat als ondernemer. Werk je vooral digitaal en op afstand? Zorg dan ook dat jouw digitale visitekaartje, zoals je website, social media accounts en de handtekening in jouw e-mail een duidelijke huisstijl bevatten. En dat mag best heel eenvoudig zijn. Als klanten jou maar gelijk kunnen herkennen. Laat een logo maken of gebruik een foto, die je telkens terug laat komen. En kies een kleur, die je steeds herhaalt.

Offline huisstijl

Ga je veel langs klanten of verspreid je folders en flyers? Laat dan deze uitingen en bijvoorbeeld presentatiemappen drukken in dezelfde huisstijl als je website. Het geeft eenheid en klanten herkennen je dan gemakkelijker. En als ze je nodig hebben, kunnen ze je eenvoudig weer vinden. Beelden zeggen meer dan woorden. En een duidelijke, trendy huisstijl geeft een goed beeld van wat jij te bieden hebt. Besteed daar dus aandacht aan!

Een reactie

  1. Handige tips. Die neem ik mee. We willen eigenlijk onze huisstijl omgooien. Liefst een stijl die simpel, helder en overzichtelijk is. We merken dat als we momenteel flyers en folders verspreiden onze boodschap niet 100 % overkomt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *