Waar wil jij naartoe als ondernemer? Doelen stellen!

door: Vivienne Westerhoud
Doelen stellenWaar wil jij naartoe als ondernemer? Neem jij wel voldoende tijd om je doelen helder te krijgen? Of ren jij vooral achter je klanten aan om je omzet op peil te houden? Doelen stellen is de belangrijkste voorwaarde om je doel te bereiken. Als je doelloos onderneemt, verwatert je onderneming. En je passie. Natuurlijk wil je klanten tevreden houden. Maar dan wel op jouw unieke manier. Met jouw eigen doelen voor ogen.

Doelen stellen als ondernemer

Doelen stellen is dé voorwaarde om je doelen ook daadwerkelijk te bereiken. Natuurlijk pak je wel eens een klus aan omdat het geld in het laatje brengt. Maar uiteindelijk wil je als ondernemer graag het doel bereiken dat jij voor ogen hebt. Als je producten verkoopt, geeft dat je houvast. Maar als je een dienstverlener bent loert het gevaar soms om de hoek dat jouw doelen verwateren door de waan van de dag. Herken jij dit?

Neem tijd voor jezelf

Zeker als je business lekker loopt, zie je misschien de noodzaak niet om je eigen doelen helder te hebben. Je bent lekker bezig immers. Maar houd daarbij goed in de gaten dat je wel elke dag stappen zet om dichter bij je doel te komen. Wat had jij voor ogen toen je startte met ondernemen. Wat was jouw ondernemersdroom? Kom jij daar elke dag een stapje dichterbij? Als dat niet zo is, neem dan de tijd voor jezelf. Visualiseer die doelen elke dag. Want als je doel helder is, geeft dat richting aan je ondernemerschap.

Je doelen bereiken

Lijkt jouw doel in je ondernemerschap te groot? Laat je niet van de wijs brengen. Je hebt die ondernemersdroom niet voor niets. Knip dat grote doel in kleinere doelen per maand, per week en per dag. Schrijf duidelijk op wat er nodig is om dat doel te bereiken. En zet elke dag een kleine stap om het te bereiken. Onderneem desnoods duizend kleine acties om uiteindelijk te ondernemen zoals jij dat voor ogen had.

Wat zijn jouw doelen? En wat doe jij elke dag om die te bereiken? Laat het me weten door hieronder een reactie achter te laten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.