Kantoor opruimen en georganiseerd aan de slag

Kantoor opruimen en zo houden

kantoor opruimenOf je nu op kantoor voor een baas werkt, of je hebt thuis een fijne werkplek; je werkt waarschijnlijk het beste aan een opgeruimd bureau en een geordende werkplek. Toch krijg je het elke keer weer voor elkaar om er een rotzooi van te maken. Maar pas op: een chaotische werkplek creëert vaak ook chaos in je hoofd. Opruimen dus! Met deze tips komt daar een einde aan en kun jij voortaan genieten van een geordende werkplek. Je kantoor opruimen is echt geen overbodige luxe.

Het begint bij een opgeruimd bureau

De basis is je eigen bureau. Met een rommelig bureau is het moeilijk om het overzicht te bewaren en je concentratie erbij te houden. Je wordt constant afgeleid door allerlei frutsels die je op je bureau hebt liggen. Denk hierbij aan losliggende facturen die nog betaald moeten worden, pennen, maar ook snoeren die onnodig in het zicht liggen. Dat ziet er rommelig uit. Werk snoeren dus netjes weg, door bijvoorbeeld een verlengsnoer onder aan je bureau te monteren. Hierdoor liggen de snoeren ook niet op een hoop ónder je bureau.

Tip: zorg je aan het einde van elke werkdag je bureau netjes opruimt, dan kun je de volgende ochtend weer fris en fruitig beginnen.

Einde tijdperk voor de papierwinkel

Lijkt jouw kantoor ook wel een papierwinkel? Dan wordt het hoog tijd om dat tijdperk af te sluiten. Door middel van ordners en mappen zorg je dat al je belangrijke papieren worden geordend.

Tip: zorg dat je oude papieren die je niet vaak nodig hebt opslaat bij een archiefopslag, bijvoorbeeld bij 1Box. Dan liggen ze niet op je werkplek thuis en heb je meer ruimte om geïnspireerd te werken.

Digitaliseren

Jep, het is even een klusje, maar ook digitalisering zal voor een hoop ruimte zorgen op jouw werkplek. Als jouw digitale systeem draait, dan zul je direct merken het veel scheelt. Het bespaart veel papier, postzegels, ruimte en tijd! Een WIN-WIN situatie, dus!

Gebruik voldoende opbergkasten

Zorg voor voldoende opbergruimte voor al je kantoorartikelen. Want met wat mappen en ordners gaat het je niet lukken. Een grote opbergkast die net zo breed is als de kamer, zorgt voor een ruimtelijk effect. Zo creëer je geen hoeken en oogt je werkruimte strak. Zorg er wel voor dat de deuren van de kast dicht kunnen. Dan doe je de deur dicht en zie je er niets meer van. Ideaal!

Hopelijk zorgen deze tips ervoor dat je gemotiveerd bent geraakt om je werkruimte eens flink onderhanden te nemen. Eenmaal klaar ben je blij dat je het hebt gedaan. Dan kun je extra genieten van jouw werkplek die weer helemaal nieuw zal voelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.