Bereikbaar zijn voor je klanten
Als jouw klanten je willen spreken, is het belangrijk dat je bereikbaar bent. Je hebt een goed product of dienst, je doet je marketingactiviteiten en je werft je klanten. Daarbij komt het voor een belangrijk deel neer op persoonlijke aandacht voor je klant. Hoe doe jij dat? Wat breng jij je klanten waar zij blij van worden? Wat hen het gevoel geeft dat zij juist met jou zaken willen doen? Want de meeste diensten of producten zijn op zoveel plekken te koop. Het gaat echt om jou! Dus is persoonlijk contact met jouw klanten belangrijk voor jouw omzet!
Webshop en bereikbaar zijn
Consumenten kopen in Nederland steeds meer online. Het nadeel is dat zij niet weten van wie zij kopen. De klantenservice is belangrijk voor jouw bezoekers om hen het gevoel te geven dat zij veilig online kunnen bestellen. Als zij in een webshop nergens een telefoonnummer of een naam zien van een contactpersoon of een klantenservice, zullen zij minder snel online kopen. Want stel dat er iets mis gaat met de aankoop. Met de verzending. Of als het product bij nader inzien niet bevalt. Dan willen mensen graag kunnen overleggen met echte mensen. Anders kopen zij de producten liever ergens anders. Bij een webshop met een bekende naam, die is aangesloten bij alle thuiswinkel keurmerken, of waar zij al eerder iets bestelden. Het is dus belangrijk dat je de telefoon opneemt als webshop ondernemer.
Mobiel bereikbaar of uitbesteden
Natuurlijk ben je als ondernemer overdag vaak goed bereikbaar. En als je op pad bent, schakel jij je telefoon door naar jouw mobiel. Maar wat als je op vakantie bent? Of als je een paar dagen druk bent met de inkoop op de beurs? Zorg ook dan dat je bereikbaar bent, door een telefoonservice in te huren of iemand aan te nemen voor drukke tijden. En geef ook op je website duidelijk aan wanneer jouw klantenservice bereikbaar is. Geef ook de optie om dat per mail te doen. Dat scheelt jou tijd. Of via jouw Facebook pagina. Daar kun je door snelle reactie ook goed laten zien aan andere klanten dat je snel reageert en dus een goede service levert bij de producten die je verkoopt. Bereikbaar zijn en jezelf laten zien in jouw bedrijf is elke dag van belang. Anders loop je zeker omzet mis!