Home > Nieuws & Tips > (online) Marketing > Wobblers als marketingtool voor ondernemers

Wobblers als marketingtool voor ondernemers

wobblersAls je een eigen zaak hebt, heb je misschien wel eens gehoord van Wobblers. Niet? Een wobbler is een kaartje met reclame erop dat je met een plakstrook vastmaakt aan het schap. Een wobbler wordt daarom ook wel een schapstopper genoemd. Of wiebbelaar, aangezien de wobbler lekker kan wiebbelen bij trillingen, bijvoorbeeld als iemand langs loopt. Wobblers zijn een geweldig voorbeeld van point-of-sale (POS) marketing. Ze staan erom bekend dat ze verkopen zichtbaar verhogen, hierdoor verdien je als ondernemer je investering zeker terug!

Marketingtool in jouw fysieke winkel

Ondanks het digitale tijdperk worden er gelukkig nog steeds veel aankopen in een fysieke winkel gedaan. Als je een eigen winkel hebt, ongeacht in welke sector, zijn wobblers een bijna onmisbaar marketingmateriaal. Soms hebben klanten namelijk een beetje aanmoediging nodig om hun aandacht op een specifiek product te richten. Verpakkingen zijn bedoeld om producten te laten opvallen, al is het hiermee soms niet voldoende om de aandacht te trekken tussen de vele vergelijkbare producten. Wobblers kunnen hier een belangrijke rol spelen. Ze zijn verkrijgbaar in allerlei uitvoeringen en je kunt ze personaliseren. Er is voor elke situatie een passende wobbler beschikbaar.

Hoe kun je wobblers gebruiken?

Je zal wobblers veel in winkels zien om de interesse van het winkelend publiek te trekken. Supermarketen, drogisterijen, elektronicawinkels, snoepwinkels en drankwinkels zijn maar een paar voorbeelden van winkels waarvoor wobblers een effectief communicatiemiddel zijn. Een schapstopper geeft een product namelijk een voorsprong op zijn concurrenten op dezelfde plank. Je kunt ze daarom heel goed gebruiken om een speciale aanbieding te communiceren. Om producten te pushen die je uit het assortiment wilt verwijderen. En bijvoorbeeld in een winkel met foodproducten om producten te promoten waarvan de vervaldatum dichterbij komt. Ook bij reclamewedstrijden kunnen wobblers heel goed ingezet worden. Het lijkt nu of wobblers alleen in winkels gebruikt kunnen worden. Ze zijn echter ook heel geschikt om op beurzen, tijdens evenementen en in bijvoorbeeld wachtruimtes te gebruiken. Waar je de aandacht op wilt vestigen, daar is de wobbler op zijn plek!

Hoe ontwerp je een goede wobbler?

Bij het ontwerpen van een wobbler voor jouw zaak moet je met een aantal zaken rekening houden. Om te zorgen dat de schapstopper echt effectief is. Zo moet je voor een duidelijk lettertype kiezen in een hoge lettergrootte. Klanten moeten in staat zijn om de wobbler vanaf een afstandje te zien. Probeer daarom niet teveel tekst in een kleine ruimte te stoppen. Een creatief ontwerp is leuk, maar zorg dat de boodschap van de wobbler het primaire focuspunt is. Je wilt tenslotte een bericht communiceren. Dit bericht moet uniek zijn en iets interessants vertellen. Als je alleen maar informatie van bijvoorbeeld de verpakking herhaalt, zal de wobbler niet de aandacht trekken. Tot slot is het belangrijk om de wobbler niet te lang te laten hangen. Je wilt de aandacht trekken en als iets te lang blijft rondhangen, zal niemand het meer opmerken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *