Home > Columns > Frisse start en publiciteit na de zomer

Frisse start en publiciteit na de zomer

De zomer lijkt alweer voorbij. Het is meestal een goede tijd om zaken weer eens rustig op een rijtje te zetten. Waar sta ik als ondernemer? Gaan we zo door? Of maken we na de zomer een frisse start met nieuwe producten en een vers marketingplan. Je hebt een bestaande of groeiende klantenkring. Of misschien ben je wat klanten kwijt en moet je op zoek naar nieuwe. Sommige klanten komen terug voor dezelfde dienst. Maar zou je jouw klanten niet vaker kunnen zien als je ze meerdere diensten aanbood? Denk daar eens over na. Een bestaande klant zal eerder iets van je kopen dan een onbekende. Dus verzin eens wat extra diensten of producten, die jouw huidige aanbod ondersteunen, of in het verlengde liggen ervan. Hoe pak je dat eigenlijk aan?

Zo heb ik al ruim tien jaar het netwerk Haar eigen Zaak!, waar vrouwelijke ondernemers lid kunnen worden om hun bedrijf te promoten via haareigenzaak.nl, mamas.nl en mamashopt.nl. Dat is al een hele voordelige manier om te adverteren voor een grote groep moeders, vrouwen en ondernemers. Bovendien zijn linkjes op onze goed gewaardeerde sites waardevol voor de SEO (zoekmachine optimalisatie) van jouw website. Grote bedrijven betalen daar grif voor. Omdat het mijn missie is om vrouwelijke ondernemers zichtbaarder te maken, voegde ik er onlangs een extra dienst aan toe. Speciaal voor vrouwelijke ondernemers en webshop eigenaren schrijf ik persberichten en verzorg ik free publicity in de landelijke (vrouwen)bladen en op internet. En als je lid bent van Haar eigen Zaak! krijg je nog korting ook! Je vindt op mijn vernieuwde website ook al wat voorbeelden!

Ik ben benieuwd wat jij voor nieuwe plannen hebt. Laat het me weten, dan kan ik je misschien helpen het met de wereld te delen.
Ik wens je veel succes en hoop veel nieuws over je te horen!

Vivienne Westerhoud
bel: 06 51949755

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *