7 Zakelijke apps: run je bedrijf vanaf je mobiel

Zakelijke apps

7 Zakelijke apps om je bedrijf mobiel te maken

Het gebruik van laptops is de afgelopen jaren sterk afgenomen door de komst van betere tablets en smartphones. Vooral op grotere telefoons van iPhone en Samsung werken we net zo handig en efficiënt als op een laptop. Zeker als je gebruik maakt van handige zakelijke apps. Run je bedrijf vanaf je smartphone, dat bespaart je tijd.

Tijd besparen als ondernemer

Als ondernemer wil je efficiënt gebruik maken van je tijd. Zeker als je plaats- en tijd onafhankelijk wilt werken moet je prioriteiten stellen. De taken die je gedaan wilt hebben, kun je bijhouden en uitvoeren in handige apps. Ook als je met een team werkt. En voor onderweg is werken vanaf je mobiel gewoon super handig. Om je tijd nog beter in te leren delen is een time management cursus geen overbodige luxe voor veel ondernemers. De volgende apps kunnen je helpen om een handig overzicht te houden op lopende zaken:

1. Microsoft Office Mobile

Werkte je voorheen op je laptop veel met Office? Dan is de bijbehorende Microsoft mobile app een geweldige aanvulling. Excel, Powerpoint of Word: elk programma is gebruikersvriendelijk gemaakt voor op je mobiele apparaat. Maak een account aan en dan kun je de koppeling maken met bijvoorbeeld Dropbox en iCloud, zodat je bestanden eenvoudig kunt delen en bewaren. Even snel een presentatie aanpassen voor een belangrijke pitch is mogelijk in een paar simpele tikken. Ideaal!

2. Cloud diensten

Clouddiensten zoals iCloud en Dropbox, zijn niet meer weg te denken uit onze zakelijke omgeving. Welke je kiest hing voorheen af van het systeem waarmee je werkt. Sinds de update van 2019 is iCloud Drive ook toegankelijk voor mensen die geen iOS systeem gebruiken. Via iCloud kun je nu behalve bestanden ook mappen delen. De app consumeert op een Apple device ook minder geheugen en is goedkoper dan dropbox. Door een upgrade in de zomer van 2019 is Dropbox een wat zwaardere app geworden, waar vooral iOs apparaten last van hebben. Het geeft vertraging in je systeem. Als je met Apple werkt is iCloud dus het betere alternatief.

3. iAnnotate

Een PDF van commentaar voorzien gaat eigenlijk alleen maar via een select groepje apps. Met iAnnotate voor iOS kun je PDF’s lezen, tekst markeren én ze van notities voorzien met de digitale pen. Door de handige zoekfunctie vind je snel de alinea waar je gebleven was.

4. Google Analytics

Vooral mensen met een e-commerce bedrijf worden gelukkig van de Google Analytics-app. Hierdoor ben je namelijk altijd en overal in staat om even de statistieken van je website te checken. Op de overzichtspagina zie je direct de belangrijkste cijfers en je kunt zelfs rapporten aanmaken vanaf je mobiel.

5. Digitaal notitieblok

Evernote is een app die veel verder gaat dan een digitaal notitieblok. Maak takenlijsten, verrijk notities met afbeeldingen, audiofragmenten en bijlagen, en verwerk bonnetjes en facturen. Zo veel functies in één. Het de eenvoudige notitie app van Apple kreeg de laatste jaren ook veel extra functies, dus misschien heb je daar al genoeg aan?

6. Projectmanagement apps

Samenwerken in een team gaat beter met speciale projectmanagement software. In de Nederlandse markt hoor je veel over Trello, maar er schijnen betere alternatieven te zijn. Zoals Monday bijvoorbeeld, die meer mogelijkheden biedt. Om de juiste keuze voor jouw bedrijf te maken omschrijft Intermediair 5 verschillende apps met bijbehorende doelen en functies. Maak projecten aan en coördineer wie wat doet. En welke taken al zijn volbracht of welke extra aandacht nodig hebben. Verdiep je even goed in de juiste projectmanagement-app. Je zult een grote slag op efficiëntie maken.

7. Social media planning tools

Gebruik jij social media om jouw klanten te bereiken? Om ze op de hoogte te houden van jouw nieuws. Of misschien zelfs als verkoopkanaal? Het is handig om 1 of 2 kanalen te kiezen om je op te focussen. En als je meerdere accounts hebt, is het handig hiervan het overzicht te bewaren. En berichten vooruit te kunnen plannen. Gebruik apps als Hootsuite of Buffer.

Welke apps gebruik jij al? En zijn er andere handige zakelijke apps, die je ons aan kunt raden?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.