Home > Nieuws & Tips > (online) Marketing > Een goede huisstijl, die echt past bij jouw bedrijf!

Een goede huisstijl, die echt past bij jouw bedrijf!

goede huisstijlEen goede huisstijl creëren voor je bedrijf is belangrijk om tussen alle andere bedrijven door je klanten herkend te worden. Altijd en overal. Een goede huisstijl bevat veel informatie over jouw bedrijf, die in beeld en eventueel een paar krachtige woorden gevat moet worden. Het is de moeite waard daar goed over na te denken. Want een huisstijl kun je beter niet te vaak veranderen. Als je alles eenmaal gedrukt hebt, bijvoorbeeld via Drukland, dan wil je dat niet opnieuw doen. En bovendien wil je graag dat klanten je herkennen, dus veranderen van huisstijl is dan niet handig.

Een goede huisstijl, waarom?

Er zijn zoveel bedrijven die dezelfde diensten aanbieden. Het kan je als ondernemer er wellicht van weerhouden hetzelfde te gaan doen. Er zijn immers te veel concurrenten. Maar elke ondernemer brengt zijn of haar eigen stijl in het werk. Je kiest een eigen niche van klanten waar jij voor wilt werken. Je eigen manier van het oplossen van de problemen van jouw klanten. Als je duidelijk voor ogen hebt op welke persoonlijke en unieke manier jij deze problemen voor je klanten op kunt lossen, heb je als ondernemer bestaansrecht. De volgende stap is het creëren van een persoonlijke huisstijl die past bij wat je doet en vooral bij hoe je werkt. Zo kunnen jouw klanten je vinden en overal en altijd herkennen als zij eenmaal kennis met je hebben gemaakt.

Goede huisstijl die echt past

Om een huisstijl te kunnen maken die echt past, moet je eerst goed weten wat je wilt brengen aan je klanten. En ook vanuit welke waarden jij wilt werken. Je kunt daarna drukwerk laten maken en eventueel pennen bedrukken, waarmee je jouw klanten telkens herinnert aan jouw bedrijf. Welke problemen los jij op voor je klanten en hoe doe jij dat? Welke waarden hanteer jij in je werk. Definieer een aantal waarden waar jij met je bedrijf voor wilt gaan staan. En zorg dat dit voor al je personeel ook duidelijk is. Draag het uit in elk contact, zowel onderling met medewerkers als in al het contact met klanten. Als je dit eenmaal weet en vast hebt gelegd, kun je pas de juiste huisstijl creëren. Beeld en eventueel een korte tekst, die duidelijk maakt wat jullie doen en wie jullie zijn. Dan versterkt de huisstijl de merkwaarde van jouw bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *