Home > Marketing > Met je bedrijf op een beurs staan, waar moet je aan denken?

Met je bedrijf op een beurs staan, waar moet je aan denken?

Jouw bedrijf op een beurs

Bedrijf op een beursHet hele jaar door is er ergens in Nederland wel een beurs of fair, waar je veel potentiële klanten in korte tijd kunt zien en spreken. Je kunt er jouw producten of diensten promoten, jouw naamsbekendheid vergroten en direct in contact komen met je nieuwe klanten. Het kost vaak wel wat tijd om je goed voor te bereiden en de meeste beurzen zijn prijzig om aan deel te nemen. Daarom wil je er maximaal resultaat uit kunnen halen. Om met je bedrijf op een beurs een goed resultaat te behalen, moet je wel aan de juiste dingen denken.

Zorg dat je opvalt

Je hebt de juiste beurs met de juiste doelgroep gevonden om een stand te huren. En dan sta je daar met nog honderd of meer andere bedrijven. Dan is het belangrijk ervoor te zorgen dat je opvalt. Denk er goed over na op welke manier je op wilt vallen. Is jouw eigen product al opvallend genoeg? Dan hoef je niet veel extra te doen. Is jouw product niet uniek? Dan kun je goed nadenken over de marketing. Zorg voor een mooie aankleding van de stand, maak aansprekend drukwerk bij bijvoorbeeld Drukland.be en verzin een mooie actie. Als je iets weg wilt geven, laat het dan iets beters zijn dan een pen. Ga dan liever voor een winactie. Laat alle bezoekers hun naam en e-mail adres invullen en verloot een mooi cadeau. Laat daarbij de mensen ook aanvinken dat zij akkoord gaan met het ontvangen van je nieuwsbrief. Daarmee bouw je waarde op voor je bedrijf. Of geef een mooie, onweerstaanbare beurskorting en verkoop jouw product voor wat minder marge op de beurs. Ook deze mensen kun je allemaal vragen zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.

Jouw houding op de beurs

Zorg dat je iedereen blij maakt en sta positief in je stand. Denk daar echt bij na. Lach, babbel en laat zien dat je trots bent op jouw product of dienst. Verstop je niet achter je tafel of laptop en praat niet alleen met collega’s, maar kom uit je stand. Je hoeft je niet op te dringen, maar kunt mensen een welkom gevoel geven door vriendelijk te glimlachen en zoveel mogelijk mensen te groeten. Een open en vriendelijke houding brengt je echt succes op een beurs.

Na afloop van de beurs

Als je gegevens hebt verzameld van bezoekers op de beurs, zorg dan dat je binnen twee weken na de beurs contact legt. Bijvoorbeeld door een email met de uitslag van de winactie. Een extra ‘korting-after-party-aanbieding’ speciaal voor mensen die de beurs bezochten. Bedank hen voor hun bezoek aan de stand en stuur een nieuwtje over jouw bedrijf mee. Als iemand concreet interesse heeft getoond in jouw diensten, zorg dan dat je deze persoon binnen een week na de beurs opbelt om verder te praten. Met je bedrijf op een beurs staan kan zo veel opleveren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *