Home > Nieuws & Tips > (online) Marketing > Bedrijf gestart en het nu laten groeien met jouw verhaal

Bedrijf gestart en het nu laten groeien met jouw verhaal

bedrijf gestartJe bent net gestart met je bedrijf. Je had een mooi idee voor een product of dienst. Hebt het concept met jouw persoonlijke handtekening uitgewerkt en alle folders, flyers en visitekaartjes in een keer laten drukken bij een betaalbare drukker als bijvoorbeeld Drukland. En hoe zorg je er nu voor dat je nadat je bedrijf gestart is, deze ook kunt laten groeien? Het valt of staat met jouw verhaal. Een verhaal dat het waard is om door te vertellen.

Bedrijf gestart? Vertel wat je doet aan iedereen

Als je net je bedrijf gestart bent, ligt het werk vaak dichtbij jouw eigen interesse. Het hoort bij wie jij bent. Je voert het werk uit op jouw authentieke manier. Om aan klanten te komen, is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen weten wat jij te bieden hebt. Vertel het daarom aan iedereen die het horen wil. Je hoeft er niet perse een verkoop praatje van te maken. Liever niet zelfs. Als je maar enthousiast vertelt over wat je graag doet. Probeer er altijd goed op te letten dat je vooral spreekt over het probleem of de uitdagingen die jij met jouw product of dienst voor anderen op kunt lossen. Kun je bijvoorbeeld huizen gezellig maken door styling en mooie producten? Spreek dan over het resultaat voor jouw klanten. Hoe zij weer kunnen genieten van hun huis. En help jij mensen met een groter social media bereik? Vertel dan hoe je ondernemers helpt hun omzet te laten groeien. Want dat is het resultaat wat jij mensen kunt bieden. Denk daar goed over na. Welk probleem los jij op? Welk resultaat kunnen klanten dankzij jou bereiken?

Laat klanten voor je spreken

Een goede website en aansprekend drukwerk heeft bijna elk bedrijf wel. Het is de basis. Om eruit te kunnen springen en op te vallen bij je klanten, moet je daarom vooral een goed verhaal hebben. Een goed verhaal vertellen mensen graag verder. Schrijf jouw missie op. Maak jouw product persoonlijk voor je klanten. Of geef een bijzondere persoonlijke service bij jouw product. Het verhaal dat je verkoopt bij jouw dienst of product is een belangrijke factor voor succes. Want als je het voor elkaar krijgt dat anderen op een positieve manier over jou en je bedrijf gaan praten, dan heb je de meest waardevolle en tegelijk gratis reclame die je krijgen kunt. Denk dus goed na op welke manier jouw werk of jouw product uniek is. Hoe het bijdraagt om ‘problemen’ voor anderen op te lossen. En welk verhaal daarbij hoort. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn. Als het maar authentiek is en als je het maar waar kunt maken. Dan gaat de rest vanzelf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *