Home > Columns > Column: Imago van een Imagostyliste

Column: Imago van een Imagostyliste

door: Maaike Noomen www.buitenstebinnen.nl.

Ik ben imagostyliste. Is dat iemand die voor BN’ers shopt? Of is dat ook voor de ‘gewone’ vrouw? Maar dat is vast hartstikke duur. Jammer genoeg hoor ik dit en nog een aantal andere vooroordelen regelmatig wanneer ik vertel wat ik doe. Het is spijtig dat er vaak een drempel is om professionele hulp in te schakelen, wanneer je het moeilijk vindt om dat ene jasje optimaal te combineren of wanneer je in jouw ogen de “verkeerde” kleding uit de rekken haalt. Mijn inziens is dit niks om je voor te schamen, de één is creatiever dan de ander. Jij bent vast super goed in andere dingen en moet vooral de tijd en vrijheid hebben om hierin uit te blinken. Laat mij dan alsjeblieft mijn werk doen, het is namelijk zo ontzettend leuk! Elke keer weer is het een feestje als ik vrouwen (en mannen) mag adviseren hoe zij zich d.m.v. kleding nog mooier kunnen maken!

Een mooi voorbeeld om het imago van mijn vak aan te duiden is: een cadeaubon. Waarom zien we een cadeaubon van de schoonheidsspecialiste als iets waar we onszelf heerlijk kunnen laten verwennen en een cadeaubon van een imagostyliste vaak als: hij of zij vindt dus dat ik er niet leuk uit zie! Waarom kunnen we deze cadeaubon niet zien als een compliment. Namelijk dat iemand vindt dat jij het verdient om eens lekker te worden verwend. Het is toch leuk om eens alle aandacht te krijgen en tips&trucs te krijgen hoe je jezelf nog beter kunt laten zien!

Mijn conclusie van dit alles is dus dat een imagostyliste zelf een verkeerd imago heeft! Daarom heb ik besloten om vanaf nu mijn beroepsomschrijving te veranderen in: kledingcoach. Mijn inziens is dit toegankelijker en duidelijker.

Mocht je andere ideeën of gedachten hierover hebben, aarzel niet en reageer via mijn Twitter, Facebook of e-mail. Ik vind het interessant en leuk om te weten hoe jullie hierover denken, daar kan ik van leren en in de toekomst op inspelen.

Liefs,

Maaike
Kledingcoach

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *